Prosjektbloggen

Dokumentasjon av oppgradering av eiendommen

Materialer til det meste

Posted by arepeggio den 11/11/2008

Kom over et parti med åtte toms plank, fingerskjøtt, lengde 6,5 meter. Det var innkjøpt på jobben for å lage en høy yttervegg. Men planene ble endret, og veggen måtte lages i stål i stedet for tre, så plankene ble liggende ubrukte.

Jeg tenkte at de plankene kunne komme til nytte når jeg skal lage takkonstruksjonen til carporten og garasjen. Dessuten ville jeg kunne lage alt som jeg ville kunne trenge av lekter og stendere, også når jeg skal begynne å fikse på huset. Så dermed gjorde jeg avtale om å kjøpe 100 lengder for en rimelig pris (partiet var opprinnelig dobbelt så stort). Men hvordan skulle jeg få plankene med meg hjem? Kunne jo selvfølgelig leie en lastebil, men da ville jo ikke totalsummen bli fullt så rimelig likevel.

Så jeg endte opp med å kjøre tre turer med egen bil og henger, selv om plankene i utgangspunktet var alt for lange for å transporteres slik. Jeg kjørte med bakdørene åpne, og de to underste plankene i hver last trakk jeg helt inn i bilen, og skrudde dem fast til tredørken. I tillegg skrudde jeg fast to plankebiter under lasten, én foran og én bak planet på tilhengeren. Til slutt to kraftige stropper. Lasten satt støtt som fjell, og selv det å kjøre opp den lange, bratte bakken opp til huset, bød ikke på noen som helst problemer.

pb110032

Legg igjen en kommentar

 
